Näkyvin uudistus, joka vedenkäyttäjille näkyy, on uusi tekstiviesti-ilmoitus vedenjakelun häiriöistä. Me ymmärrämme, että tieto vesikatkon syystä tai sen kestosta on tärkeä, kun omasta taloudesta on vesi poikki. Kännykkään tai lankapuhelimeen saapuva ilmoitus tavoittaa aiempaa useammat kotitaloudet entistä nopeammin, kun vesi on poikki.
Työkoneet hurisivat vaativasti Jokirannantien asuinalueella marraskuussa 2018. Keltaisiin työasuihin pukeutunut työmaahenkilökunta liikkui mutaa saappaissaan pitkin ja poikin, jokainen omaan työvaiheeseensa keskittyen.
Laitosmies Tommi Alaräisäsen työpäivä alkaa Kangasalan Veden päävalvomossa tilannekatsauksella. Valvomon tietokoneilta nähdään, että vesilaitosten laitteet ovat kunnossa ja vettä pumpataan tasaisesti verkostoon.
Sivujen uudistamiselle oli tarvetta, sillä asiakkaat liikkuvat verkossa sujuvasti jo nyt ja tulevaisuudessa aina vain enenevissä määrin. Sähköiset palvelut, kuten häiriökartta, tekstiviesti-ilmoitukset veden jakelun keskeytyksistä ja verkkosivujen kehittäminen auttavat asiakkaita löytämään tarpeellisen tiedon vesilaitoksen verkosta.
Kangasalan Vesi tiedottaa jatkossa vedenjakelun keskeytyksistä myös tekstiviesteillä. Puhelimeen tullut viesti nopeuttaa tiedonsaantia asukkaille sekä auttaa varautumaan jo ennalta tiedossa olevien katkosten varalta.
Laadukkaan käyttöveden ja vesihuollon kehitystyö edistyy Kuhmalahdella. Kuusisentiellä seisova Vehkajärven vedenottamo on nyt saatu käyttövalmiiksi. Kuhmalahden ja Vehkajärven vesihuollon kehittäminen siirtyi Kangasalan Vesi -liikelaitoksen vastuulle vuoden 2011 kuntaliitoksen myötä.